ببینید | دیدار و گفتگوی عراقچی وزیر امورخارجه و شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر

آنچه در دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گذشت.
کد خبر: ۱۴۷۶۵۷۴
ببینید | دیدار و گفتگوی عراقچی وزیر امورخارجه و شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر
به گزارش جام‌جم‌آنلاین، طرفین در این دیدار در خصوص گسترش روابط میان تهران و دوحه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ افروزی و جنایات رژیم صهیونی  به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
تعداد بازدید : 0
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به سیاست حسن هم جواری و توسعه همه جانبه مناسبات با همسایگان به عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه ای، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان دو کشور تاکید کرد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با مرور تلاش‌های دو کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساختها در لبنان و فلسطین شد. 
نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه میان قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران دو کشور تاکید کرد. 
وی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری های منطقه ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها